tisdag 22 juli 2008

Internetstrul och en bevingad gris

Hej! Ääääntligen fungerar nätet igen. Har haft trassel med internet ett tag. Då märker man hur biten man blivit av detta med att blogga...Började bli lite smått desperat, men nu är jag uppkopplad igen. Puuuhhhh!

Har varit runt i diverse små mysiga inredningsaffärer (högst ovanligt eller hur?!). Mig&alice i Säter har hunnit med och fått sig ett och annat besök. Där finns lite prylar från detta mysiga stället. Deras tovade prylar är helt underbara! En liten skönhet från dem hängde hos mig&alice, jag kunde inte motstå att köpa den....



....här hänger den på min tallrikshylla, bland en massa krimskrams. Det är den tovade lilla struten som hänger i mitten. Jag är störtförälskad i den! (om man nu kan vara det i en tovad strut!??) Vet inte riktigt om jag ska ha nått i den eller inte...




Sen kommer vi till mitt senaste inköp. En liten bevingad gris i gjutjärn! Besökte butiken "Hemma hos Alice" i Norberg igår (nu blev det mycket Alice här)och då stod denna lilla plutt på golvet innanför dörren där. Men självklart så fick han ju följa med mig hem!





Här står han på hyllan med några hjärtan-på-tråd blommor och myser.Han ser nästan lite uppkäftig ut med trynet i vädret....






Här har några av alla såsskålar som jag släpat hem hamnat. Om ni kikar riktigt noga så ser ni att det är en liten krona i tråd som står mitt i hjärta-på-tråd blomman. Fick den av Philuran för ett tag sedan. Den är så söt, bara några centimeter hög.







Här har vi en såsskål till....typ den tjugofemte i ordningen...även den har en liten krona på toppen, made by Philuran så klart!

Ha det så bra, nu ska jag försöka kika runt lite hos er andra när jag ääääntligen har tillgång till nätet igen.

Kram på er!

12 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Supergullig! -och jag som inte gillar prydnadssaker.... Men vissa prylar hittar direkt till ens hjärta!

Mamma C sa...

Den var så söt denna gris hel charmig :-)
Kram mamma c

Hellen sa...

Hej på du!
Har du det skönt på semestern?
Vad jobbigt med struligt internet...men det kan vara bra också som du säger man blir rätt beroende av det :)
Jag gillar också Gry och Sif. Har spanat in en tovad plånbok i grått och rosa som jag vill ha.

Vilken charmig gris du hittat. Han ser ut att vara i himmelriket där bland alla fina såsskålar.

Är det inte dags för en loppisvända snart?

Ha det så gott!
Kramis Helen

färg o form sa...

Hejsan!! Men guuud vilken sööt liten gris, jag skulle också tagit med den hem om den stått i dörr och väntat på mig.

Sommar hälsningar Hannah

marianaskeramik sa...

vad du är duktig på att arrangera! jättefint!! både i detta inlägg och med rosorna förut
jag tyckte jättemycket om det röda porslinet.
ha det så bra i solskenet
mariana

Butik Drängstugan sa...

Vilken härlig och inspirerande blogg. Vackra bilder och bra tips.

Soliga hälsningar
Butik Drängstugan

Philura sa...

Grisen passar så bra hos dig, ser otroligt stolt ut!

Kram CAthrine

mig & alice sa...

hahaha, blev också kär i den lilla grisen när vi var där på bloggträffen, tyvärr så köpte jag den inte (hade väl handlat lite mycket innan) *fniss*

I vinter kan du lägga i polkagrisstavar i struten, passar ju bra till ditt rödvita porslin.

Vi får ta den där loppisdagen snart och bara köra runt...kanske ska vänta tills det är liiiiite svalare ute, står i butiken just nu med fläkten på högsta hastighet, phuuu.

Ha det så gott.
Kramisar i massor
Melinda

Viola sa...

Hejsan, jadå han var verkligen bedårande denna lilla rara gris. Förstår att han var tvungen att följa med hem. Vilken härlig blogg du har. Här blir flera besök i framtiden. Ha en skön helg, många soliga hälsningar från nye blogggaren Viola

Unknown sa...

Åh jag tycker så mkt om den grisen den är ju bara för söt! Vilken fin blogg du har! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Kol och Rosors sa...

Vilken söt liten bevingad en...

Härliga bilder med Hjärtanpå tråd...

Ha det så gott & en härlig tisdag!
Kram L-Lott

Anonym sa...

Vilken under bar grisängel du hittat! En sådan skulle jag vilja ha!

Namnet på din fina blogg matchar namnet på min (12 dagar gammla) blogg Peppar och Vanilj! Kul! Vi kanske kan bli kompisar =D ha ha...

Jagkommer gärna tillbaka till dig iallafall!

Ha det gott!/Tina