lördag 15 november 2008

Första hyacinten är köpt!

Åhhh nu har vi mysiga tider framför oss! Har nu köpt den första hyacinten, bara älskar den blomman. Eftersom den finns under så kort tid så gäller det att starta redan nu! Ner med den i en pokal som jag fyndade i somras för några fjuttiga ören. Är inte överförtjust i att polera upp silverprylar så att de blir så där högblanka. Nej gillar de bättre så här lite shabby.



Hmmm det börjar smyga sig fram lite juliga saker här och där. Så här ser det ut på köksbordet just nu. Kanske inte så värst juligt. Men om ni kikar i bakgrunden så kikar Nasse fram.....ja förresten han är inte så julig han heller. Han är framme året runt.....men han har önskat sig en kompis i julklapp.....en prickig tjej....vit med röda prickar, hon är supergullig! Ja ok då, det är jag som har önskat mig, jag erkänner! Fult att skylla på Nasse så där, ber om ursäkt....Den ulliga ljusmanschetten, den är av fårskinn, har jag köpt på Norrgården i Borlänge supermysig affär, väl värt ett besök. Finns massor av vill ha saker!




Besökte mig&alice i Säter och trillade över dessa små gulliga änglavingar. Passade bra på burkarna, nu är bara frågan vad som ska vara i burkarna. Polkagrisar kanske? Juligt, jo men det tycker jag....





Rött och vitt....juligt så det förslår! Hittade dessa ljuvliga handdukar på symässan förra lördagen, ja jag tog mig en tripp ner dit. (Kunde inte låta bli!).Handdukarna ska bli kuddar. De små grytlapparna har jag fyndat på loppis, blev så inspirerad av Malins grytlappskudde i boken (se förra inlägget) att jag nu börjat samla på mig grytlappar till en kudde. Nästan skamligt hur billiga de var, 2 spänn! Nu ska här sys kuddar, det är lite tomt på kökssoffan.

Jag har blivit utmanad av hellenshus och rommemys. Självklart antar jag den!

Här är reglerna för utmaningen: Länka till den som utmanat dig och sätt in utmaningens regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv, alldagliga som knasiga.Utmana 7 stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem

Eftersom så många av er redan fått utmaningen väljer jag att inte ge den vidare till någon särskild. Den som känner för det kan anta den.

Så här kommer mina sju alldagliga & knasiga saker om mig själv:

1. Jag är liiiiivrädd för spindlar!! Verkligen avskyr de små krypen. Sorgligt nog har en och annan fått för sig att flytta in hos mig. Säger bara det, tack gode gud för dammsugare och flugsmällor!

2. Jag gillar inte att blanda in allt för många färger i vare sig inredning eller kläder. Två färger är lagom,klarar knappt av tre.....blir nervös.

3. Älskar att gå i skogen. Det är avkoppling för mig, plocka svamp,eller varför inte mossa och kottar. Planerar en tripp i helgen, ska samla pynt till kransar och dylikt. Så rofyllt! Där kan man ladda batterierna.

4. Är lite hemligt förtjust i rosa, nån liten detalj finns i mitt hem men inte mycket.Faller ofta dit när jag kollar på tyg,kuddar och dukar, då står jag där och fingrar på nått rosa!....

5. Är en riktig latmask! Har massor med målningsprojekt som står i garderober och förråd som bara väntar på att få en dejt med penseln...men de får vänta lite till!

6. Jag gillar INTE våren. Ja jag vet det låter knäppt, men jag har nog aldrig gjort det. Höst och vinter är mina årstider.

7. Jag har inte köpt en endaste julklapp ännu! Är en riktig sista-minuten-människa när det gäller julklapparna. Har oftast tänkt ut vad jag ska handla, men har ändå en tendens att ränna omkring där bland alla andra stressade människor dan för dopparedan med andan i halsen...Nästa år ska det bli bättre....säger jag alltid!

Ha det så bra!

Kram på er!

14 kommentarer:

marianaskeramik sa...

pokalen var jättefin med en blomma i, vilket fynd!!
visst smyger julen in.
ha en trevlig helg!
marianaskeramik

Leamarlené sa...

Jätte söta änglavingar..och pokalen med hyasinten i..vilke´n fin idé. De blev ju så mycket fint du visade idag.

Kram, Marlene

Evelina sa...

Vilken fin blogg du har, gillar allt jag ser.

/Evelina

Hellen sa...

Så fint du pyntat. Gillar verkligen hyacinten i pokalen. Jag blev såå glad för min.

Kul att läsa mer om dig! hihi nu ska jag leta efter tomte..du vet :)

Ha det så gott!
Kramis Helen

Anonym sa...

Hej
fick just se din blogg! vilka fina bilder du har...roligt att titta in
hälsningar Helena

drömmen om vitt sa...

Åh vad mysigt med hyacinter, längtar så mycket efter att få börja pynta. fina saker du visar och vilken söt nasse.
Ha det gott!
Lotta:)

Anonym sa...

Det är första gången jag är in på din blogg, men inte den sista! Mycket inspirerande! Jag ska också använda nysilvervaser till blommor.
Bra ide´. Dom brukar bli billiga på loppis el. auktion. Hoppas jag får lägga in din blogg på min länklista.
Hälsningar Yvonne

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej hej, så har jag hittat hit :) Visst är det fint med hyacinter. Jag köpte min första igår. Det blir fler idag som jag ska ha ute :)
Mysig blogg. Mvh Annika

mig & alice sa...

Igår var mamsen och syrran här med böckerna...fast det vet du ju :-)

Ska lägga ut dem på bloggen så får vi se vad som händer :-).

Guuud så vackert det blev att sätta en hyazint i en silverpokal, tack för tipset...det blir mitt nästa loppisinköp, det ser jag det :-).
Ha det så gott vännen.
Kraaam
Melinda

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert du pyntat på brickan och vilka bedårande änglavingar!!Hyacinten blev ju jättesnygg i den fynade pokalen! Mari.

Anonym sa...

Oh första hyacinten:-) Ska försöka få tag i en eller ett par jag också inför advent!! Doften är ljuvlig och blomman så vacker!!

Så fint du pyntat med brickan och de vackra änglavingarna!!

Trevlig helg önskar jag dig

Anonym sa...

Härligt med lite julkänsla. Jättefint blev det med hyacinten!!! Vi ses på fredag???
Kram *M*

Anonym sa...

Hej Freddis!

Ville bara tala om att jag aktivt följer din mysiga blogg. Har idag träffat din mor, far samt mormor i Borlänge.
Fint du pysslat med hyacinten. Även jag har påbörjat lite pyssel inför advent, bara älskar den här tiden.

Bamsekram
/S.Nylén

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Jag har en tråkig julklappsnyhet.

Jag kontaktade Maileg igår och de har fått problem med sin leverantör och därför så kommer inte de prickiga grisarna....jag tror inte att någon har fått dem. Blev så besviken...och kan förstå att du blir ändå mer besviken.

Tyvärr så ligger det utom min kontroll när sånt här inträffar. Det har varit mycket så på slutet nu. Saker som man väntat på och så får man nya datum hela tiden när grejerna ska komma och till sist kommer det inte alls...för då har det blivit något fel någonstans.

Skulle det dock av något under ändra sig i den frågan så kontaktar jag dig med en gång.
Men det lär ju inte hända innan jul iallafall :-(.

Ha det så bra.
Kraam
Melinda