lördag 19 april 2008

Vårpromenad

Det finns väl inget som är så vårigt som vitsippor! När vi var på kvällspromenad så hittade jag några. Ett par fick följa med hem, men det var inte det lättaste att plocka, i en snårig brant backe med ett vilddjur (Milton) som for som en skottspole bland alla torra löv och vitsippor och busade. Han trodde ju att jag hittade nått skoj på marken som man kunde leka med, inte att jag skulle plocka blommor! De är inte så utslagna ännu, men jag kunde inte låta bli att plocka in dem.



Här passade de bra! På hyllan i badrummet bland några glasflaskor och ett ljus. Glasflaskor är också en sådan där pryl som slinker med hem när jag ser någon på loppis, jag tycker de är så vackra. De är fina att bara ha framme som de är, eller att använda som vas med en enkel blomma i.

Det som sticker fram där under hyllan i badrummet ..




...är den här plåtskylten. Den har jag hittat för många år sedan. Den har fått hänga med, tycker att den är riktigt gullig. Ska nog föreställa någon sorts gammal tvål/parfymreklam tror jag. Den får stå på handfatet som prydnad.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram på er!

14 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oh vitsippdoft är underbart! plåtsylten är helt bedårande!

varmkram lotten

Mamma C sa...

Så vackert det blev med buketten där, och vilken söt liten skylt.
Kram Mamma c

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ härliga sippor!!! Här har inte kommit ngr än..brukar koma till 1 maj....

söt skylt..det hänger en likadan i vår lekstuga;)


Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

My Lovely Things sa...

jätte fin skylt!!!

Ja vitsippor är så trevligt...när de kommer så är det verkligen VÅR!!!

i dag ska vi på picnic och gå en långpromenad..detr ska bli så mysigt..

kram anna

Ann-Catrin sa...

Vitsippor är verkligen VÅR!!!

kan bara hålla med dig..och så härligt at det finns i överflöd!!

Så söt skylt.. bedårande !!

kram på dig A-C

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fint där på glashyllan...ja vitsippor är så ljuvliga.
Skylten var så sööööt!

Kramisar Anita

Marie sa...

Vitsippor är så söta, en riktig favorit bland vårblommorna! Skylten är helt bedårande!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Nu är våren här, så fint med lite vitsippor kanske ska ge mig ut för att plocka några.Den där skylten var jätte söt.
Ha det så gott.
Lotta:)

Philura sa...

Så härligt med vitsippor!

Frida sa...

Hej!
Visst är det härligt med vitsippor. En av mina favoritblommor.Fin vas de står i och skylten är jättesöt.
Ha en trevlig kväll :-)
Kram Frida

Riitta / Wanilla sa...

Hej,
Tack för besöket i min blogg. Din blogg är mysig.
Jag blir jätte glad om du vill länka mig, tack. Hoppas att det är ok om jag länkar dig också.
Kram,
Riitta

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhhh vilka härliga vitsippor...
Jag känner till det där med busiga hundar när man ska plocka blommor eller bär.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Unknown sa...

Vitsippor är verkligen vår!!

Ja nu känner man att man lever igen efter en hel vinter i ide...
Ha en god vecka, kram Pia

Riitta / Wanilla sa...

Hej igen,
Jag glömde att svara din fråga.
Ja, jag har en butik och e-butik i Finland, www.wanillarose.fi
Kram,
Riitta