måndag 24 mars 2008

Magsjuk ängel.

Tänkte att ni skulle få stifta bekantskap med en av mina änglar. Hon/han, ja vad det nu är, ser lite sjuk ut tycker jag, magsjuk, har en lite konstig ansiktsfärg, gul-grön-aktig. Den är så där ful-fin, kan inte bestämma mig för vilket.



Den står här på fönsterbrädan i rummet. (Försök att ignorera de icke putsade fönsterna och att det inte finns några fönsterfoder) Den lilla lyktan som hänger i fönstret har jag köpt på en av mina favvo affärer Gruvgatan 13 i Falun.




Sen har vi en annan detalj från rummet. Min kära fågelbur! Attans vad det är svårt att möblera i en fågelbur! Får aldrig till det så bra, som jag vill. Just nu huserar där en ros som sjunger på sista versen och ett doftljus med doften av....gissa?

Ha det så bra, kram på er!

9 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Så jätte fin ängel, är tokig i dom.
*Fågelburen kanske jag skulle behöva så inte min duva flyger iväg*. Letar och letar efter en, helst en gammal skulle vara fin.
Fint med blomma och valilj ljus i buren, Jag antar att det är doften på ljuset.
Lotta

Mamma C sa...

Den såg jättefin ut din ängel. Mycket snygg ljuslykta i fönstret. Ja, det är inte lätt att få till det i en fågelbur. Men tyckr du lyckats bra med det.
Kram Mamma C

My Lovely Things sa...

åh vilken vacker fågelbur..otroligt skir och vacker!!!

ängeln är u rtrevlig ser verkligen gamal ut!!!

ha det så gott..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

nedrans vad fågelburen vad fin hos dig, jag har en jag med, hihi! härlig ängel, ser mätt ut tycer jag! kram lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin bur och sagolikt vackert fönster!! Vilken nisch och ängeln var ju otroligt vacker, magsujk el ej: ) Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fina saker du visar! Ängeln var ju så söt! Fågelbadet var otroligt vackert och så fint du hade dekorerat i det. Har beställt ett själv men det är nog en liten pippi på det.
Är sååå avundsjuk på kaminen...brrr skulle verkligen också behöva en här hemma.

Kram Anita

Kannor och karaffer sa...

Åh så mycket fina saker...

Jag har också en fågelbur som jag släpade med mig hem från Amsterdam en gång till alla medresenärers stora suckande....vad ska du släpa på en sån för. Men idag tycker de nog att jag var lite förutseende med min inredningsmak - för de är ju så vackra. Just nu har jag murgröna och en vit keramik fågel i min. Ska visa på bloggen ngn dag.

Jag tycker du har fixat till din bur jättefint och jag kan tänka mig doften....fint bloggnamn har du också!!!

Ha det gott!
Kram Ann

P-lina sa...

Å sån fin ängel...tycker inte alls han ser magsjuk ut *fniss* han liksom tänker tror jag.

Din fågelbur var jättefin den med!doftar gött med ;-)

Ha en bra vecka!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Kika in på min blogg...du har fått en liten utmaning av mig =)
Kram Anita