söndag 14 december 2008

Hej! Men vad tiden svichar förbi fort! Redan tredje advent och Lucia har också alla redan varit. Vi har som tradition att luciakaffe avlöper hemma hos mig. Så även i år,så här har det kokats knäck och bakats lussebullar.



Så för att riktigt komma i julstämning, var jag bara tvungen att pilla iordning ett par apelsiner med nejlikor i. De doftar så gott! Detta är något som jag minns att jag gjorde när jag var liten, man var alldeles öm i fingertopparna. De är vassa de små rackarna!




Jag har hittat ytterligare en liten favoritaffär. Jularboden i Jularbo, strax utanför Avesta. Massor med mysiga prylar! Hittade bland annat detta lilla hjärtat, med vacker text och gammalt änglamotiv. Det fanns en hel del vill-ha-saker, köpte lite mera prylar men de ska nog få bli julklappar, så de kan jag inte visa.......









I skrivande stund håller jag på att tillverka lite nytt julgodis. Just denna sorten var det strykande åtgång på kan jag meddela! Det är väl ingen därute som missat Leilas Rocky road!? Mmmmmm det är sååå smaskigt!! Här ser ni vad som skall blandas till något alldeles ,alldeles underbart. Det är de ju redan var och en för sig......Dumlekola,nötter av olika slag,choklad och marsmallows. Receptet hittar ni på recept.nu

Puh! Här har det fikats hejvilt hela helgen på diverse olika kalas. Känns som om jag inte skulle behöva äta något igen för än på julafton.....

Ha det så bra! Kram på er!












15 kommentarer:

Hellen sa...

Tack för senast!

Låter som vansinnigt mysigt med godistillverkning och lussefika. Vilka härliga nejlikeapelsiner. Jag älskar doften av dem.

Nu har jag lagt ut receptet på den där polkagrischeesecaken. :)

Ha det så gott!
Kramis Helen

Mamma C sa...

Luktar ljuvligt när man fixar till apelsinerna med nejlikor. Jag gjore oxå detta julgodis idag. Men jag tog blockchoklad oxå inte bara 70% choklad.
Kram mamma C

marianaskeramik sa...

åååh vad fint du gjort med apelsiner och allt!
ha de gott
marianaskeramik

marianaskeramik sa...

hej igen
ja änglagrejerna hittar du på blå snigel i falun slaggatan 20. det är öppet tors-lördag med extra söndagsöppet nu före jul
där hittar du mycket fint av 8st konsthantverkare.
hej hopp
mariana

marianaskeramik sa...

hej igen
jag har skickat en utmärkelse till dig
hihi
kolla min sida
ha en trevlig helg!!
mariana

Kannor och karaffer sa...

Oj tack för denna injektion av inspiration - ny tips på apelsiner med nejlikor - nu ska här fixas...det va jättefint att lägga apelsinerna på lite gransris - kan förnimma vilken doft...mmmmhh

Härligt med gottigheter och jag håller med dig - det går himla fort nu.

Här fixas det för fullt k-bullarna är i ugnen och klappar ska slås in. Igår gjorde vi lussebullar ock knäck - har inte hunnit det förrän nu - varit så himla mycket.

Önskar dig en fin advent vännen!

Kram
Ann

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR =)

Kram Anita

lottens vita och gröna sa...

fnissar..har just tillagat rockysar, en klar favvis även här!

ha en underbar julhelg!

varmkram lotten

Emelies verden sa...

så fint pynt du har;)
väldigt mysig sida...

Unknown sa...

Vilken mysig blogg du har! Nu måste jag titta runt lite här! Kram Petra

mig & alice sa...

Vill önska dig ett Riktigt Gott Nytt År!!

Kramar i massor
Melinda

Inspiration i vitt sa...

Gott nytt år och kram på dig/Ingela.

Mer av allt sa...

God fortsättning! Det är lite tyst om dig...

Kramar från mig

Gårdsromantik sa...

Kikar bara in för attsäga hej!

Kram Maud

Anonym sa...

hejsan!
detta är sofia, du hade skrivit i min bilddagbok, att du hade en bror till bamse, jag ser nu på bilden att dom är ju ruggigt lika, helt otroligt! berätta gärna lite om din kille! blir jätte nyfiken! om du vill får du gärna maila mej på smulpajj@hotmail.com
mvh sofia